במקום הנכון, בזמן הנכון: לקה בלבו בביה"ח – וחייו ניצלו

בנצי לייזרוביץ No Comments on במקום הנכון, בזמן הנכון: לקה בלבו בביה"ח – וחייו ניצלו

באמצע משמרת לילה שמע האח קולות של מצוקה מאחד החדרים נכנס ומצא את בעלה של המטופלת ללא הכרה – ברוב תושייה לקח מדדים ומצא כי הוא בעיצומה של הפרעת קצב לבבית מסוכנת; הבעל הובהל לקבלת טיפול דחוף במרכז הלב המשולב שכלל שלוש מכות חשמל וחייו ניצלו; "אם לא היה מטופל בזמן, בבוקר כבר לא היה במי לטפל"

Ecmo machine at the Intensive care unit in the Shaare Zedek hospital in Jerusalem on September 23, 2021. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** מחלקה חולה מחלקת חולה חולים שערי צדק רופאים אחיות עובדים מונשמים מכשיר אקמו מכשיר צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אריאל הלוי, אח במחלקה לכירורגיה במרכז הרפואי שערי צדק, היה באמצע משמרת לילה כאשר נקלע ממש במקרה לאירוע חריג. בעודו פוסע במסדרון המחלקה לפתע שמע נשימות כבדות שעוררו את תשומת ליבו. לדבריו הנשימות היו חריגות והעידו על מצוקה. הקולות בקעו מאחד מחדרי המחלקה הכירורגית בצד שלא היה בטיפולו, אף על פי כן, משהו אמר לו להיכנס ולהושיט עזרה. כשפתח את הדלת ראה אדם שרוע ומתנשף בכבדות על כורסא ליד מיטת המטופלת המאושפזת בחדר, מבירור שערך גילה כי זהו בעלה ששהה לצדה במהלך הלילה. אריאל ניגש אליו והחל לדבר עמו ומשהבין שהוא אינו בהכרה, הזעיק את הרופאים והחל בביצוע בדיקת מדדים.

"אני לא ממש יודע מדוע נכנסתי, עברתי שם ממש במקרה. חדרה של המטופלת ממוקם הרחק מהצד של המסדרון בו אני עבדתי. כשפתחתי את הדלת ראיתי אדם במצוקה, לחץ הדם שלו היה ממש לא תקין והדופק בשמיים, בסיוע שתי אחיות המחלקה אביה ורחלי, דאגנו לפינויו המידי לקבלת טיפול מציל חיים במיון". כך מספר אריאל.

לאחר סדרת בדיקות במיון הוא הובא למחלקה לטיפול נמרץ לב, בניהולו של ד"ר אלעד אשר במרכז הרפואי שערי צדק, עם הגיעו לשם החלה הפרעת קצב לבבית מסוכנת שהצריכה שלוש מכות חשמל וטיפול מציל חיים. צוות המחלקה הרופאים והאחיות החלו בביצוע החייאה ממושכת. לאחר כיומיים במחלקה לטיפול נמרץ ומספר ימים נוספים במחלקה הקרדיולוגית, הוא שוחרר לביתו במצב טוב ויוכל להמשיך לטפל באשתו שמאושפזת במצב מורכב כבר למעלה מחודשיים.

רפאל דר, בעלה של המטופלת, מספר כי הוא אינו זוכר הרבה מאותו אירוע אבל ממש מודה לאריאל שהציל את חייו בשעה שהוא עובר אירוע במהלך הלילה. "לא ראיתי סימנים מקדימים לאירוע. אני אדם בריא בדרך כלל. אשתי אושפזה במחלקה הכירורגית לפני כחודש עקב גילוי גידול במעיים. אני נמצא על ידה שעות רבות ומתפלל לשלומה. את כל החגים העברנו במחלקה, הילדים עזרו הרבה, הצוות המקצועי והנפלא כאן ממש תומך בנו. אני יכול להגיד שאני מרגיש ממש טוב, ועוד יותר מרגיש שאנחנו בידיים טובות. אני יודע להגיד בוודאות שאם הוא לא היה מטפל בי בזמן, בבוקר כבר לא היה במי לטפל. השם עשה לנו נס גדול ושלח את אריאל המלאך בזמן הנכון".

ד"ר דימה דרטבה שטיפל ברפאל מוסיף כי למרבה מזלו של רפאל הוא טופל בצורה מיטבית וחייו ניצלו בזמן הודות לעירנות של הצוות הרפואי במחלקה לכירורגיה. "לאחר כשבוע אשפוז משתחרר לביתו במצב טוב וימשיך את המעקב הצמוד במרפאה הקרדיולוגית בשערי צדק. אנו מאחלים לו ולאשתו רפואה שלמה".

פרופ' מיכאל גליקסון: "באנשים בוגרים מצבי עומס קיצוני כולל עומס נפשי מהווים לא פעם טריגר להפרעות קצב במי שמועדים להפרעות קצב. במקרים מסוג זה אבחון מוקדם וטיפול מקצועי ומקיף עשויים להאריך חיים".



0 תגובות